Staat jouw huis te koop? Dan wil je waarschijnlijk dat je woning zo snel mogelijk wordt verkocht. In dit verkoopproces is het heel belangrijk dat je je huis zo goed mogelijk presenteert aan de potentiële kopers. Ook is het belangrijk dat jouw huis op de juiste mediums te koop staat. Het gebruik maken van een woningadvertentie wordt altijd aangeraden, een goede woningadvertentie kan veel extra reacties of kijkers opleveren. Waar moet je nou allemaal rekening mee houden?
Kwalitatief goede en aantrekkelijke foto’s
Foto’s worden door veel mensen als het belangrijkste onderdeel beschouwd als het gaat om het maken van een woningadvertentie. Op basis van de foto’s zullen de mensen geïnteresseerd raken in je huis, als dat gebeurt zullen ze waarschijnlijk meer informatie willen hebben of zelfs een bezichtiging. Bij het maken van foto’s moet je rekening houden met onder andere de volgende zaken:
- Probeer het huis op te ruimen. Berg persoonlijke spullen op, maak de bedden allemaal op, ruim alle tafels af, zorg dat er niets op de grond ligt. Een schoon huis lijkt op foto’s een stuk ruimer dan als het er rommelig is. Je kan het huis ook ruimer laten blijken door de foto vanuit een ruime hoek te nemen en door ervoor te zorgen dat de vloer zichtbaar is.
- Probeer zoveel mogelijk lichtinval te creëren, zet alle gordijnen en tussendeuren open om de kamer zo licht mogelijk te maken. Het beste licht heb je tussen 10:00 en 14:00, probeer hier dan ook gebruik van te maken.
- Probeer ervoor te zorgen dat jijzelf of je schaduw niet zichtbaar is, zorg er ook voor dat eventuele huisdieren en bijbehorende voorwerpen niet zichtbaar zijn.
Advertentietekst
Buiten de foto’s, is tekst ook heel belangrijk. Probeer in deze teksten positieve eigenschappen over de omgeving te benoemen zoals kindvriendelijk, rustige buurt, in buurt van een speeltuin, groene omgeving etc. Je kan ook de huidige staat en eigenschappen van het huis benoemen, bijvoorbeeld als het huis net gerenoveerd is of als er systemen zoals airconditioning of een alarm in zit. Beschrijf in de tekst ook altijd wat de afstand is tot bepaalde winkels, wil je een huis verkopen in Roosendaal? Zet er dan in hoe lang ze moeten fietsen om in het centrum te zijn, of er een supermarkt binnen loopafstand is etc. Dit zijn triggers voor mensen die hier naar op zoek zijn, waardoor ze sneller geneigd zijn om op de advertentie te reageren. Een andere tip is om deze tekst in zowel Nederlands als Engels terug te laten komen, niet alleen omdat er in Nederland tegenwoordig veel mensen wonen die de Nederlandse taal nog niet machtig zijn, ook komt je advertentie zo terug op de engelstalige kant van de site.